Утримання доріг в належному стані та їх ремонт є пріоритетом для заповідника

У заповіднику на балансі знаходиться 140 кілометрів лісових доріг. Значна їх протяжність веде до полонин заповідника, де традиційно щороку випасається близько 8 тисяч голів овець та 800 голів ВРХ, що є власністю громадян населених пунктів розташованих у зоні діяльності заповідника. І щороку з весни виникає гостра проблема у швидкому ремонті таких під’їзних доріг.

Заповідник по мірі можливості проводить поточний ремонт зазначених доріг як власними силами, так і з залученням сил і засобів держлісгоспів та громадян. Проблемою залишається зруйнована дорога на полонину Лисичий через село Ділове, яка у більшій частині є на балансі Великобичківського держлісгоспу та полонину Гропа у селі Лазещина, яка є на балансі Ясінянського держлісгоспу. У обох випадках заповідник, у відповідності до норм чинного законодавства, готовий профінансувати ремонтні роботи у тій частині доріг які є на балансі заповідника. Із-за відсутності потужної техніки та і бажання держлісгоспів спільно із заповідником допомогти громадам, уже другий рік це питання зривається. Є спроба у всіх негараздах звинувачувати заповідник. Вважаємо це питання може бути вирішено лише за координування організації робіт органом місцевої влади та самоврядування.

Поряд з цим у планах заповідника, та уже і розпочато роботи з відновлення проїзду на полонину Квасний і Лисичий із сторони села Богдан по території Марамороського ПНДВ. Крім того, у цьому році плануємо відновити проїзд по високогір'ю у районі гори Петрос, тощо. Крім вищезазначених доріг щороку власними силами заповідник підтримує у належному стані дорогу на гору Говерла і полонину Туркул через село Луги та на гору Петрос через село Богдан та Кевелів. На полонину Урда та інші під’їдні дороги, що ведуть до полонин відновлення проводиться спільно з зацікавленими громадами.

Через відсутність необхідної дорожньо-будівельної техніки та обмаль коштів заповідник на сьогодні не має можливості якісно покращити стан більшості лісових доріг та провести їх капітальних ремонт. Тим більше не має можливості проводити будівництво нових доріг, які вкрай потрібні у окремих місцях. Ситуація зміниться найближчим часом із створенням, за рахунок грантових коштів та погодження Мінприроди, потужної мобільної дорожньо-транспортної бригади у Карпатському регіоні. Міністерством екології також розглядається можливість придбання для заповідника окремо малогабаритньої дорожньо-будівельної техніки.

Директор Карпатського біосферного заповідника,
заслужений природоохоронець України,
Микола Рибак